måndag 9 augusti 2010

Sommaren 2010

Vart tog sommaren vägen? Tyckte nyss att jag gick på semester, men jag ska inte klaga, jag har varit ledig i 6½ vecka till måndag när jag åter börjar jobba. Ska faktiskt bli skönt med lite rutiner och att åter får träffa alla igen. Jag jobbar ju bara några veckor och sedan bär det av till Turkiet, gissa om barnen längtar? De har ju aldrig flygit innan så detta är stort för dem. Jag vill bara att tiden går och att vi kommer iväg, vet ju hur vi blev snuvade på resan förra gången, dec 2007, vill aldrig mer uppleva detta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sommaren har bjudit på mycket roligt:
* Kusin Amanda bodde hos oss några dagar, vi var till Maribergsskogen och kollade även på inlines VM i Löfbergs Lila Arena.
* Besök i Trollhättan hos mormor, passade på att hälsa på alla goda vänner och släkt.
* Stockholm över en helg med boende hos goda vänner, tack Erik och Titti!! Vi besökte även Grönan och bodde i värdparets underbara pool. Marcus var även till hockeyns Mecka - Hockey Monkey och köpte nytt till målvaktsutrustningen.
* Packa husvagnen och åkte mot Åby, Norrköping, bodde utanför Susanne med familjs hus i 3 nätter.
* Sedan vidare till Västervik med Susannes familj + fam Eskel, 1 vecka tillbringade vi där. Mestadels underbart sommarväder och mycket sol och bad i poolen.
* Körde sedan till Hjo för att avsluta campingsemestern där 3 nätter.
* Sommarfest hos Lena och Jesper!
* Marcus gick på Ragges hockeyskola 1-3 aug i Karlstad.
* Besökt nya badhuset i Kristinehamn, plockat blåbär, fika hos vänner.
* Skara sommarland den 7 aug med Barncancerföreningen, jättekul dag. Avslutade med middag hos goda vänner på Torsö. Träffade dem första gången på Ronald McDonald i Göteborg då deras dotter också behandlats för cancer. Känns bra att träffa andra som vet hur vi känner och tänker!! Tack för en jättetrevlig kväll!
JA vi har hunnit med en hel del, men där emellan en hel del slappardagar och vi sover länge.....skönt! Nu vill jag ha lite uppehåll så att jag kan börja måla fönster - någon som vill byta med mig:)

1 kommentar:

Pillan sa...

Hej!!
Låter som om ni haft en bra sommar!!
Vad spännande med utlandsresa, när vi åkte till Paris när Louise var färdig behandlad hade de heller inte flugit förut och de var hen upplevelse som di fortfarande minns hoppas ni får en jätte bra resa kram Pillan