torsdag 8 april 2010

Hem sköna säng....

Tänker aldrig mer klaga över en vanlig säng, det kan inte bli sämre än vad jag upplevde i natt. Många nätter har vi klarat av på sjukhus över 100, men aldrig har jag sovit på en brits innan. Det var ingen upplevelse som jag vill dela med mig av. Proverna tog var 20:e minuter från 22.00 till 07:00 imorse, inte mycket kvalitetssömn där kan jag lova. Victoria vaknade varje gång de var inne sa hon. Jag dåsade till emellanåt men vaknade ganska snabbt och var stel i hela kroppen. Fick ställa mig upp för att kunna byta ställning och väcka upp kroppen.
Det är inte trevligt med sjukhus, ju mer sällan vi är där desto jobbigare är det att bara vara där. Att vistas i dessa lokaler, så många minnen kryper nära hela tiden. Man vill varken se eller minnas allt. Sköterskor som känner igen oss är ju alltid trevligt, men när man inser att Victoria var 3½ år första gången hon kom dit så är det alldeles för många år.....
Vi försökte att göra kvällen så trevlig som möjligt, var på lekterapin och spelade spel, cyklade i korridorerna (alltså inte jag:), kolla tv i allrummet m.m. Vi fick vårt rum på dagvården kl 21:30 då alla rum var upptagna på avdelningen. Vi kolla på Sunes jul innan vi släckte för natten. Vi gick upp 07:00 imorse och blev erbjudna frukost på avdelningen, vi tackade raskt nej till detta då vi ville hem. Frukost och tidningen hemma, snabbt följt av sängen....sov till 11.30!!

1 kommentar:

Lisa sa...

Du är förföljd. Först britsen på sjukhuset och sedan den sköna bäddsoffan i Ullared ;) Det är tur att du får komma hem och sova ut mellan varven.