söndag 25 april 2010

Söndag

Så här glad och lycklig är Vickan för det mesta nu förtiden. Det är så härligt att se henne sprudlande av livsglädje. Mycket svårt att förstå vad hon faktiskt har gått igenom. Härom dagen satt hon i köket och sjöng högt samtidigt som hon gjorde sina läxor. Hon hade på sig ett linne och hennes ärr från flera cvk:er och en port lyste starkt mot mig. Då får man sig en tankeställare vad hon faktiskt har gjort och vad mycket detta har påverkat henne. Lilla skruttan...min ögon tårades av bara synen framför mig, men samtidigt ser jag henne le och sjunga. -Varför ska då jag påverkas så starkt när hon inte gör det? Jag ska inte säga att hon inte påverkas av sin ärr, då ljuger jag. Hon börjar bli mer och mer noga med vad hon väljer för kläder och att de ska täcka ärren. Hon drar i tröjan för att de inte ska synas. Samtidigt kan hon säga i samma stund, att äsch vem bryr sig? De får väl fråga om de undrar. Sund inställning tycker jag. Vi får se hur det blir i framtiden när hon blir äldre?
Barnen har sovit hos farmor och farfar inatt då jag och Mattias var på fest i går. Min förskola firade 20 år, så det var öppet hus på dagen och stor baluns på kvällen. Riktigt lyckat var det!!
Victoria hade dansuppvisning i Kristinehamn igår som vi missade. Tur att farmor och farfar kunde ställa upp och titta, de hade varit mycket duktiga. Roligt att få uppträda på en riktig scen med strålkastare och allt. Hon gillar verkligen att dansa.
Imorgon är det måndag igen....vart tar dagarna vägen. Nästa vecka är det maj!! Barnen längtar mest till september då vi har bokat vår resa. Det är långt dit, vi hoppas att vulkanerna håller sig lugna framöver så att vi kommer iväg.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag vill varje gång jag öppnar er sida se bara gladare och gladare bilder på tjejen. det vill jag verkligen göra, för att det glädjer mig.