torsdag 28 oktober 2010

Byte av penicillin

Läkaren ringde upp igår fm och bytte genast penicillin, nu blev det istället Furadantin. Troligen reagerade hon på sulfan i den tidigare. Hon har inte märkt något av den nya och vi hoppas att det håller i sig. Idag är hon i skolan för första gången denna veckan. Jag har ledig dag så jag finns hemma ifall hon skulle känna något. Hoppas naturligtvis att allt går över nu.
Igår morse var hon själv en timma innan farfar kom och hämta henne, då ringer hon till Mattias har liknande symtom (fast hon inte tagit någon tablett), kan var ångestladdat. Hon tänker på hur hon mådde och framkallar på detta vis symtom. Svårt att veta vad som rör sig i hennes huvud.
Hon känner sin egen kropp utan och innan och vet hur det känns när inte allt är ok. Jobbar kroppen med en infektion så startar hennes oro över vad det kan vara. Jag förstår henne så väl, efter allt hon varit med om så är det hennes största fasa att åter ramla ned i detta igen....hon ser hur vi reagerar, hon frågar och tittar på oss och försöker läsa av om vi är oroliga eller ej. Inte lätt att vara en lugn mamma och säga att allt är lugnt inget att oroa sig över!!
Vi ser nu fram emot en helg tillsammans med min kusin och barnens sysslingar, barnen längtar så efter dem!!!

2 kommentarer:

LaufeLille sa...

Hoppas, hoppas nu att det nya penicillinet funkar snabbt och "smärtfritt". Måste vara riktigt tufft när barnen själva börjar förså innebörden av en "förkylning". Eller snarare rädslan för vad en förkylning egentlien kan vara,vad konstigt det blev, men du förstår nog vad jag menar. Jag tycker det är tufft att inte oroa storasyster här som läser av varenda ord man säger och inte säger. Hoppas du får en skön ledig dag och att Victoria får en bra skoldag!! :-)

Anonym sa...

Hoppas det nya penicillinet har fungerat bättre och att Victoria nu mår bra! Kram!