torsdag 9 april 2009

Skärtorsdagen 2009

SM GULD TILL FÄRJESTAD!!!

Gissa om det var livat här hemma igår kväll när Färjestad tog SM guld. Det skreks, hejades och hurrades i soffan. Marcus och Mattias är nu i stan för att heja fram spelarna på torget, kan tänka mig att de inte är själva!! Jag hade gärna varit med men min rygg vill inte det. Något hände med den igår på jobbet och nu är den tvärilsk...så det är bara att ta det lugnt. Victoria åkte med farmor hem för att vara tillsammans med kusinerna som är här på besök från Norrköping.
Igår var vi till dagvården och tog prover, det var faktiskt 1 månad sedan sist. Inte så att vi har saknat det. Proverna visade hb 111, LPK 7.7, neutrofila 4.1 och trombocyter 209 - helt ok alltså. Det enda som inte var ok var kreatininet som var 73, referens intervallet är 29-56, så det var helt klart förhöjt. Men vad det beror på kan vara mkt - ett felvärde? för lite dryck? eller att njurarna är påverkade? Vi tar ett nytt krea till veckan för att kolla av läget då.
Annars var planerna att göra njurisotop i slutet av maj och samtidigt ultraljud av hjärtat. Därefter kan porten opereras ut. Synkoll för gråstar på specialklinik under närmsta tiden. Så livet rullar på....
Idag har Marcus varit hos sin astmaläkare och gjort om lungfunktionstestet, då det förra gången inte såg så bra ut. Det var ungefär likvärdigt idag så vi avvaktar ett halvår och kollar läget då. Alltid är det något.
GLAD PÅSK till er alla!
PS: Det är lite dåligt med foton nu då min mobil är på lagning, det är ju så smidigt att skicka bilderna direkt från mobilen, hoppas att den snart är klar...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Själv fick man skrika, heja och tjoa i soffan själv, men det gick ju bra det också. Kan tänka mig att det är go stämning i stan, som jag sa på fb, fick en snygg bild på marcus i mobilen. En sån t-shirt skulle man ha.

Hörde om din rygg, hoppas det ger med sig, typiskt när det vankas lite ledigt, fast du kan ju alltid ligga i solstolen med näsan mot solen och ta det lugnt.
Glad Påsk på er.

Kram
Susanne

Marie sa...

Här går man in för att höra hur Vickan i första hand har det, och vad får man se? En massa gubbar med slutspelsskägg!!! Upprörande.

Ta Susannes råd och lägg dig på baksidan i en solstol med näsan i vädret och njut av solen (hoppas den lyser hos er med!). Kör med Mattias, nu får han passa opp på dig!

Puss i påsk!

Maria sa...

Du är bara avis Marie för att Frölunda eller var det Brynäs inte fick spara till slutspelskägg...

Jag ska försöka mig på att ta mig till solstolen imorgon, ev blir det tvätt av husvagn, men jag kan väl alltid se på och peka på alla fläckar:)
Kram på er

Lisa sa...

Om du behöver massage är det bara du hojtar... Jag känner en duktig massör ;)
KRAM på er

Lotta sa...

Tack för tankarna på oss.
Och så kan jag berätta att om David kan titta ner på oss så ler han också åt Färjestads seger. Det var hans favvolag.

Operera bort porten. Vad härligt det låter! Äntligen!

Ha en bra helg.
Många kramar