torsdag 25 juni 2009

Borrelia!

Ja, nu har Victoria lyckats få borrelia också. Det ska liksom alltid vara något, jag kan inte förstå varför det inte kan få vara en lugn stund? Hon fick ett ilsket rött märke igår som en femkrona, som sedan växte till ett dricksglas storlek för att sedan på kvällen var ca 10 x 10 cm stort. Det var svullet, upphöjt, rött och varmt. Jag ringde dagvården i morse för att kolla om de ville se på detta och det ville de. Två läkare kollade och de trodde på borrelia, men det kunde även vara ett getingstick. Men inget stickställe syntes och Vickan hade ju inte känt något. Så troligen fick hon en fästing när hon var på scoutläger för 2 veckor sedan och reaktionen kom nu. Penicillin i 10 dagar och vi hoppas att det stannar vid detta.
Sommaren har verkligen kommit nu och jag börjar min semester nu ikväll, känns helt ok. Mormor har varit här under veckan och tagit hand om barnen. Vi vinkade av henne vid tåget idag och vi kommer att se henne till veckan igen, då jag och barnen ska åka ner till henne några dagar. Vi hoppas på fortsatt sol så att vi kan ta en sväng med bad vid Västkusten, så underbart! Ska även träffa Marie och Helena med barn och det var såååå länge sedan, vi ses på tisdag tjejer!!
Imorgon blir det nog stranden hela dagen, vad annars ska man göra när det är 30 grader?

4 kommentarer:

Susanne sa...

Dessa vidriga djur som ställer till det..... Hoppas att det hjälper med en pencillinkur och att det inte blir några efterdyningar.

Skönt med semester för vissa, men man kan inte klaga på vädret och det är ju tur sånna här dagar att man har ett bra jobb:)
Vi har fotbollscup fred-söndag i Finspång så det blir att sitta med näsan i vädret. Går ju an det med. Det är en match i morgonkväll, en på lördag middag och två på söndag morgon, tror jag passar på söndag. Samling kl.6.30 det får bli Anders eftersom han missade föräldramatchen ikväll och matchen i morgon.

Ha det gott på västkusten!!

Kramis

mammanonna sa...

Bläää för fästingar! Hoppas det räcker med penicillin och att resten av sommaren blir frisk, solig och badig.

LaufeLille sa...

Eländiga fästingdjur....Tråkigt att Victoria inte bara kan få ha sitt sommarlov i lugn och ro. Jag har hållit lite extra tummar för att dagvården ska få lata sig och inte behöva ta hand något extra om varken er eller oss. Å andra sidan - skönt att de har öppet hela sommaren i år! Hoppas nu att penicillinet tar det hela och att det blir bra sedan.
Ha en riktgit skön dag på stranden idag!
Kram Anna

Emelie sa...

Först och främst vill jag tacka för din kommentar i min blogg!
Sen måste jag säga wow vilken blogg du har och vilken tjej! Sen sonen, gud va kul att han oxå spelar hockey. Det ska börjas i tid! Vem vet snart kanske det är han som står där?!
Kram