onsdag 3 juni 2009

Rösten är väck!

Jag har aldrig i mitt liv varit så hes som jag är nu, hes och hes, jag har faktiskt ingen röst alls. Började under helgen då jag kände att det sved i halsen, på söndagen var vi på Marcus fotbollscup och ja, jag hejade väl glatt och positivt på barnen. Det erkänner jag!! Men inte så att rösten ska försvinna.... På måndagen kraxade jag mig igenom jobbet. Vi hade sommarfest med alla barn och föräldrar och innan dess hann jag med ett utvecklingssamtal under 45 minuter. När jag kom hem var rösten väck och det värkte i hela halsen.
Igår fick jag vara hemma, fick inte fram en ton det bara väste fram små ljud. Jag skulle ringa mamma och önska henne en trevlig kryssningstur, men jag fick be Victoria ringa upp och tala om vad jag skulle säga. Annars hade nog mamma slängt på luren om någon bara väser i andra ändan. Jag fick fram några små viskningar och hon lät helt chockad!
Så jag är hemma idag onsdag med, men imorse kom det små ljud som inte fanns där igår. Ska vara tyst under dagen och hoppas att det ger med sig. Satsar nog på arbete imorgon, en tystare dag om det går på en förskola:)Barnen är nog nöjda om inte fröken tjatar på dem:)
Victoria ska med en kompis hem idag efter skolan och det var nog bad i deras pool som stod högst på listan. Hoppas att solen hänger kvar till eftermiddag, det blåser däremot så träden snart ger vika. Marcus ska till frisören och få snygga till sig lite. Han vill ju inte bli av med sin hockeyfrilla så det får bli putsning framtill och lite, lite där bak. Han är för rolig!

3 kommentarer:

Pillan sa...

Hej Maria!
Det lät verkligen inte roligt att vara så där hes! Det enda som hjälper är nog att vara tyst och vila rösten så kanske den kommer tillbaka snabbare. Det måste vara så skönt för er att livet rullar på, att Victoria kan leka med kompisar efterskolan nu! Det är i alla fall underbart att läsa!
kram Pillan

Marie sa...

Ett råd från en som nyss haft halsfluss: Päronkonjak! Se bara till att inte slå ut glaset över bordet....
Skönt att höra ifrån er! Vilken fin gaffel Vickan gjort till dig. En riktigt hantverkare!

På lördag ska vi på bröllop. Åsa Larsson (Mia Bohmans bästis vet du) ska gifta sig i Rommele kyrka. Ska bli jättekul!

Kramis

Maria sa...

Kanske ska testa päronet Marie, men ljuden har kommit tillbaka men nu är det hosta istället. Hälsa och gratta Åsa! Kram från mig