lördag 17 oktober 2009

Vaccination

I torsdags fick Victoria svininfluensa vaccinet. Hon var lite nervös innan, hon har inte blivit sprutvan efter alla år i sjukhusvärlden. Nästan tvärtom....Hon är ju van att det finns port eller CVK och då behöver man ju inga stick. Jättebra att det finns verkligen, tänk hon skulle ha varit sönderstucken annars vid det här laget. Hon har inte känt av sprutan något, mer än att det var lite ömt vid sticket dagen efter. Några har ju fått influensa symtom, men det har hon klarat sig utan hittills. Nästa vaccination blir om 3 veckor. När vi övriga familjen får vet ingen än. Men troligen får vi tillsammans med Marcus på skolan, ev vecka 45.
Denna veckan har jag varit på två olika homeparty, det var jätte längesedan jag var på något och plötligt kommer 2 samma vecka, och det var två helt nya för mig. I onsdags var det Mary Kay, hudvårdsparty och igår kväll var det Perfect Home - heminredningsparty. Trevligt att få se lite nytt och träffa vänner som man inte ser så ofta. Sedan shoppar man ju lite också, det går ju inte att komma ifrån.
Det var annat än plastparty det!
I dag lördag är det en riktig hemma dag. Jag försöker att rensa och slänga. Känns som saker kommer ur lådor och skåp och det känns så befriande att bli av med saker som inte har någon funktion eller värde. Tror inte att jag kommer att sakna något. Vi håller på att få lite struktur och ny ordning i rummen och då vill man få det bra från början. Så det blir snart IKEA besök för att få skjutdörrar till garderoberna och ny inredning till dem. Snart kanske vi får en struktur både i hemmet och vår vardag......

4 kommentarer:

A&T sa...

Skönt att ha det gjort!Både för att slippa influensan och för att sticket är avklarat:) Vi har fortfarande inte hört något, mer än att sjukhuset inte anser oss prioriterade.

Låter härligt att slänga :D

Kram Anna

LaufeLille sa...

Hej,
Gott att ni fått vaccinetdet där med stickandet tycker jag inte är så konstigt, egentligen mer konstigt att inte fler barn skyr sjukhuset. Å andra sidan vet de ju i princip inget annat.
Adrian skulle fått idag, men verkar ha fått någon sjuka istället, förhoppningsvis inte influensa....det vore liksom höjden.
Ha det gott! /Anna

p.s En helt annan sak, vet du om det är nu till helgen det är "prylis"? Har ingen "inside" hos er längre ;-)

carin norberg sa...

Hej igen
Är ju lite ny i bloggbranschen, men nu kanske det går att kommentera. Annars ska jag be mån kunnig hjälpa mig imorrn. Min mail är c.norberg@hotmail.com.
Blir rörd av dina tankar. Känns så bra att få läsa om Viktoria! Det är sånt som stärker.
Kram Carin

Malin sa...

Vad duktig hon är, jag är mycket mycket fegare vill jag lova..
Hade ni agilityavslutning idag? Kram