torsdag 4 februari 2010

Provtagning

Idag var det dags för besök på dagvården igen och det var länge sedan nu. Vi var där senast den 10 december. Stick i fingret på labb och undersökning av läkaren. Allt gjort på ett kick. Läkaren ringde hem senare i eftermiddag och det är aldrig roligt att se dolt nummer på telefonen. Man vet aldrig vad som möter en, vad kommer samtalet att ge? Idag hade vi lyckan med oss, allt såg bra ut och vi fortsätter vår vardag. I mars väntar vi på att få tid till Göteborg för att 2 års besök efter transplantationen. Känns helt otroligt att vi har kommit så här långt, men vi njuter jag lovar er!!
Ikväll är Mattias och barnen på hockey, jag och mor har tv-kväll. Min förkylning ger sig inte och jag är såååå trött. Snart natten!!!

3 kommentarer:

Lotten sa...

Jag kan inte föreställa mig den känslan att vara rädd för att svara när det står dolt nummer och sen inte veta vilket sorts besked man möts av i andra änden. Jag håller dock tummarna att allt bra för er, tänker på er! Ps. jessica fick oxå göra hål i sina öron för två månader sedan, jag har förbjudit henne göra det tidigare eftersom hon har sk "atopisk hud". Men jag såg även i hennes ögon lyckan över att äntligen fått örhängen fast hon snart fyller fjorton.. Nu tjatas det däremot om piercing i naveln och det får vi väl hoppas dröjer ett tag för Viktoria, Maria? Kram /Lotten

A&T sa...

På något sätt blir man ju nervös för att de där samtalen kommer så sällan nu. Så mycket kan hinna hända på den tiden, det har man ju sett tidigare, både ni och vi.

Härligt att höra att allt var bra!

Vår tvåårskontroll om allt ser bra ut har jag föresatt mig ska bli någon slags punkt. En punkt för oron, en punkt för att vara en cancerfamilj. Sen vet man ju inte om man lyckas.
Hur tänker ni?

Håller tummarna inför er tvåårskontroll, även om jag inte tror att det behövs.
///Anna

LaufeLille sa...

Vad härligt att höra - de där smatalen är otäcka, ibland har jag funderat på att vänta in svaren på avdelningen bara för att slippa svara i telefonen, men tror egentligen inte att det hjälper..
Ha en riktigt mysig vinterhelg!
Kram/Anna