måndag 16 mars 2009

INGA MALIGNA CELLER!!!

Fick svar nu ikväll att cellerna inte var sjuka.....lyckan och lättnaden är stor. Helgen har varit mycket jobbig och påfrestande. Att inte visa sin oro för barnen och försöka leva det vanliga livet när det är kaos inom sig själv är inte det lättaste. Vi har märkt av på Victoria att hon också har känt av detta. Hon har klagat på huvudvärk, att hon inte vill äta och att hon är trött osv. Vi talar om att det är helt naturligt efter behandlingen som hon fick i fredags och att hon brukar må så här några dagar efter behandlingen. Men samtidigt provar hon att säga alla saker och ser på oss hur vi reagerar. Hon är 10 år och mycket erfaren inom detta, hon vet precis var hon har sin mor och far efter många års nära kontakt så vet hon precis hur vi känner och mår, även om vi tror att vi inte visar något.
Stort tack till sköterskan som efterlyste provsvaret 16.30 och fick fax från labb inom en timma och ringde hem till oss och talade om den goda nyheten. Nu kan vi sova gott i natt. TACK för alla era uppmuntrande kommentarer det värmer att veta att ni är många som håller tummarna för oss. Nu spar vi krafterna och ser framåt ett litet tag igen.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att höra, vilken lättnad!!
Jag tycker Ni är fantastiska på att kunna leva "normalt" trots allt ni måste gå igenom känslomässigt.
Förresten, vi hade en mycket trevlig lördag hos er. Nu får vi blicka fram mot nästa födelsedagsfirande.

Många bamsekramar från Susanne

Anonym sa...

Jipppii !!!
Jag ryser och glädjetårarna trycker på. Ge båda barnen lyckokramar från mig.
Eva med Emelie

Anonym sa...

Yes!!! Underbart att höra, vi fortsätter hålla alla tummar för er.
Kram/
Anna med Adrian (Ölme)

Anonym sa...

Är så glad för er skulle så tårarna rinner!!!! Vilken lättnad!!! Ni har varit i mina tankar hela helgen!!!
Stor kram Pillan

Anonym sa...

glad för lugn resultat.
tänker på er.
mila

Anonym sa...

Så underbart!!! Och vad skönt med ett snabbt svar.

Många kramar

Anonym sa...

Åh puh,vilken lättnad!!
Hurra för er!

Anonym sa...

TACK för den födelsedagspresenten! Det är den bästa present jag fått i hela mitt liv!!!
Ska vi fira i helgen?

KRAMAR i massor!!!

Anonym sa...

Yyyyyyeeessss!
Kan släppa de hårt kramade tummarna. Jag gläds med Er.
Puss och Kram

Åsa sa...

Underbart!!!!!
KRAM//Åsa

Anonym sa...

YES, YES, YES! Så jäkla skönt att höra. Har tänkt på er massor och nästan varit rädd för att kolla här på bloggen.... Så underbart att allt var helt okej! Marcus märg var precis den dunderkur syrran behövde! Kramar i massssor!

mammanonna sa...

Hurra! Det känns som att man ska lätta rent fysiskt när oron släpper! Hurra igen!

Anonym sa...

VI ÄR VISST MÅNGA SOM NU FÅR ANDAS UT, - MEN FRAMFÖRALLT NI!!

VILKA GLÄDJANDE NYHETER SÅ HÄR EN SKETEN TISDAG!!! NU HAR NI FÖRGYLLT VÅR DAG!!!

KRAM
HELENA

Anonym sa...

Jätteskönt att höra!

Hade inte läst bloggen på några dagar och när jag först kom in på sidan var det allra första jag såg "MALIGNA CELLER" och alla utropstecken, hjärtat-i-halsgropen-effekt, sen såg jag att det stod "INGA" framför, puh... Kram!