tisdag 31 mars 2009

31 mars 2009

Det blir längre och längre mellan uppdateringarna och det får ni se som något positivt. Kommer på mig själv att nu är det dags att skriva lite. Det är egentligen ganska roligt, men nu känner jag att jag inte har något särskilt att skriva. Just nu lever vi ju vanligt svensson liv och det innehåller inga större händelser = mkt positivt för oss, men kanske tråkigt för er att läsa.
Victoria är pigg och glad och kvittrar värre än vårfåglarna. Hon leker med kompisar och orkar med dagarna mycket bra. Men det behövs inte mycket för att hon ska bli ledsen. Härom dagen kom hon ner och grät och grät. Då var det ett barnprogram som handlade om ett barn som behövde medicin varje dag och visade sina tabletter i en dosett. Då kom alla känslor över henne och att hon har varit så sjuk. -Hela mitt liv har jag varit sjuk, det är så orättvist. Vi får då prata om det en stund. Hon hitta sin dosett i skåpet och vi tittade på hur den såg ut och hur många tabletter hon hade tagit varje dag och som mest. Sedan var det över och hon lekte för fullt igen. Detta visar dock vad sköt hon är, det behövs inte mycket för att erfarenhet ska svämma över. Tyvärr en erfarenhet som en 10 åring inte ska behöva bära på. Hon frågar ofta när vi ska till sjukhuset igen, hon tycker nog att det är längesedan nu och det börjar jag också tycka faktiskt.
Nästa besök är planerat den 7 april på dagvården för vanliga blodprover.
Marcus sitter just nu och gör sin matteläxa. 4 sidor och det tar lååååång tid. Han pratar om allt och inget mellan varje tal. Han har utrett hela slutspelet i hockey samt alla gubbar i Star wars samtidigt som han löser alla mattetal. Smilla sitter på stolen bredvid och gäspar, hon är nog mer sugen på en långpromenad! För mig väntar föräldramöte på jobbet ikväll så det är snart dags att åter åka in till stan. Trevlig tisdag på er alla!

4 kommentarer:

Marie sa...

Tycker inte alls att det är tråkigt att läsa om ert "Svensson-liv"! För oss som finns lite längre bort är det underbart att läsa om er vardag som nu verkar flyta på precis som den ska! Vi ser er ju inte varje dag precis utan får nöja oss med lite blogginlägg då och då....

Inte konstigt att Vickan är lite skör och mottaglig för just den typen av TV (sjuka barn). Hon har ju stått i det hela sitt liv mer eller mindre. Nu är det dock över och vi ser bara framåt med positiv blick!

Puss och Kram

mammanonna sa...

Hurra! Vanliga vardagar är det bästa som finns!

Malle sa...

Hej, tack för din kommentar. Jag har läst lite i din gamla blogg och här och jag beklagar verkligen det lidande ni som familj behöver gå igenom. Men mitt i allt detta så är ni så starka. Jag önskar er all lycka och krama om din vackra dotter.

pc sa...

Det är inte alls tråkigt att läsa att ni nu lever ett vanligt Svenssonliv. Tvärt om är det glädjande. Hoppfullt.

Hoppas att det fortsätter att utvecklas till ett riktigt långt Svenssonliv.

Du har följt Sabinas kamp och skrivit en kommentar i hennes blogg. Därför tänkte jag tala om att jag startat en insamling på Cancerfonden. Den heter "För döda mammors barn. Till minne av Sabina Najjar."

För ett halvår sedan samlade vi i bloggvärlden in över 100.000 kr till Barncancerfonden till insamlingen jag startade under namnet "Den jävla idioten".

Du kan skänka 50 kr direkt genom att sända ett SMS med texten Besegra 9 till telefon 72900.

Sabina skrev flera gästbloggsinlägg i bloggen Enbart. Hennes sista var också en av de mest gripande. http://enbart.blogg.se/2009/january/090117-enbart-gb-av-sabina.html

Jag hoppas att du vill sända några SMS och skänka pengar till Cancerfonden. Kopierar gärna texten och sprid den vidare.

Tack för att du bidrar. Sänd en extra tanke till Sabinas små barn! http://mittlivsabina74.blogspot.com/

Peter PC Carlsson