torsdag 24 september 2009

Dagen blev bra!!

Usch och fy över denna väntan! Men när det blev positivt så är det okej! Vi startade tidigt imorse med väckning 05.50, för att embla porten. Lämna Marcus på fritids till halv sju och sedan mot sjukhuset. Fick vårt vanliga rum och all förberedning startade. Sätta nål i porten, provtagning, vägning och mätning. Ta på den underbart sjukhusrocken och få armband. Proceduren kan vi! Halv åtta var vi operation väst. Hon sövdes och allt gick bra. Efter en stund kom narkossköterskan och talade om att läkaren hade varit tvungen att springa ifrån på ett akutlarm, så där låg min skrutta sövd och väntade. Jag hon sov ju men fick ju vara sövd längre än vad som var planerat.
Hon vaknade och var lite ilsk som vanligt. Porten var borta och en ny infart var satt på handen. Vi fick åka till dagvården ganska omgående. Där blev det Piggelin och videofilm. Hon var öm där stygnen satt och fick mer värktabletter.
Denna väntan över att få provsvar är olidlig. Man spelar upp sjutusen senario om vad de kommer att säga, vad händer utanför rummet, varför tar det tid???
Till slut frågade jag en sköterska om provsvaren och då gick hon och kollade. Hon kom tillbaks med blodstatus, den var jag inte så intresserad av. Jag ville ha svar från LP. Innan det kom in höll jag på att spricka av darrningar. - Vem kommer att lämna beskedet? Hur kommer eftermiddagen att se ut? Lever vi ett mörker igen eller kan vi faktiskt planera våran helg med underbara vänner.
Det blir planering av helgen och det ser vi så mkt fram emot.
Hb 122, lpk 5.5, neutrofila 2.4 och trombocyter 195.

Victoria var så lycklig över att allt var över, hon grät och skrattade om vartannat. Kan tänka mig att anspänningen har varit mycket stor.
Vi njuter verkligen. Mattias och barnen åker på hockey ikväll, jag får ta Victorias pass på agilityn ikväll. Hon hade ont så hon ville inte stå och dra i en hund ikväll.

Imorgon blir det camping med 3 till familjer och jag kan lova att vi kommer att ta vara på helgen och bara vara tillsammans!!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Jag har läst din blogg sen i våras, men inte skrivit nåt tidigare. Vad roligt att svaren var positiva. Ha det så bra under helgen, och njut!!

Anonym sa...

Härligt....

Mimmi

LaufeLille sa...

Åh vad sköna nyheter! Ha en jättebra helg allesammans!

/Anna

Anonym sa...

Jag är så glad för eran skull. Nu får ni en underbar helg med glada vänner och fint väder.
Kram Linda

Marie sa...

Jag sa det i telefonen och jag säger det igen; ÄNTLIGEN! Lite positiva nyheter var precis vad vi behövde! Jag tar med en flaska bubbel till oss för att fira imorgon! Längtar såå tills vi ses! Kramis

Anonym sa...

Underbart :-)!!
Isa

Moa sa...

Härligt att dagen gick bra och svaren var positiva!! Ha en riktigt fin helg nu och hoppas smärtan efter portborttagningen lägger sig snart. Kram!

Anonym sa...

:) :) :)
Gläds otroligt mycket med er.
Kram från Maria i Uppsala

Anonym sa...

Härligt med positiva svar! Ha en riktigt skön helg i campingens tecken.
Kram Mia Alm

Anonym sa...

Hej! Gråter och delar ert glädje att ert långa kamp är över.Hoppas att vi snart får uppleva samma glädje. Våran kamp är inte över än, tredje återfallet nu,min lilla prins fortsätter att kämpa.Är verkligen glad för eran skull. En stor kram till Victoria som har kämpat
så och inte gett upp.

Pillan sa...

Helt underbart att höra!!! Hoppas ni kan fira och njuta av att allt är bra!!!!
massa krmar!
Pillan