lördag 19 september 2009

Tid för sövning

Fick i förrgår reda på att operationstid är bokad till den 24 september. De kommer då att operera ut porten som hon har tagit alla prover ur, samt att de gör en sista LP. Alltså en lumbal punktion i ryggmärgsvätskan. De analyserar vätskan för att se att det inte finns några elaka cancerceller kvar. Det är ju här som hennes återfall hela tiden har återkommit. Jag har en ökad puls varje dag nu kan jag säga. Jag både vill och inte vill göra detta. En underbar avstamp att få ta bort porten och om provet är positivt så skulle känslan vara helt underbar, kan inte förklaras med ord. Men om det inte är det......................då är livet verkligen under noll. Jag vill inte uppleva den frukstansvärda känslan igen, aldrig mer. Klarar inte av att ännu en gång tala om för min dotter att hon åter är sjuk, detta som är hennes störta ångest. Hon talar ofta om det. Att återigen peppa sitt barn att detta fixar vi denna gången, nu blir det bra. Vi har kämpat mot dessa elaka celler i över 7 år, vi vill ha ett positivt svar nu, vi behöver verkligen det.
Nu behövs alla tummar och tår som ni kan uppbringa!!!!!!!!!!!!!!!

10 kommentarer:

Lotta sa...

Ja, ni får alla mina tår och fingrar. Det SKA gå bra. Många många kramar och tankar på er.
Lotta

mammanonna sa...

Absolut - hon är värd all tur nu! och att få ta bort porthen! Vilken slutpunkt!

Marie sa...

Självklart har du alla våra tår och tummar och allt annat som kan bringa lycka! Vi vill ge henne alla tur i hela världen! Den här gången SKA det vara bra! /Kram

Anonym sa...

Risken för återfall minskar ju drastiskt 1 år efter transplantation. Så det är nog en liten risk även för Victoria. Men jag håller alla tummarna för er för säkerhets skull. Jag tror det går bra. Men innan man vet säkert så är man inte lugn.

Ha det så bra!

Mimmi (Oscar leukemi/transplanatation 07)

Maria sa...

Tack för era hälsningar, vi behöver de extra mkt nu. Jag försöker naturligtvis tänka positivt att återfall oftast sker inom 1 år efter transplantation. Men i och med att Victorias återfall har skett i CNS och inte i benmärgen, så är det alltid lurigare. De små elaka j-vlarna har många skrymslen i hjärnan att ta skydd mot cellgifter och strålning. Hoppas verkligen att de inte orkade stå emot den senaste tuffaste matchen!!!!

LaufeLille sa...

Håller alla,tummar och tår för att allt ska visa sig vara precis sådär bra som det bara ska vara!!!!

Kram! // Anna

Anonym sa...

Vi tänker på er och håller alla tummar vi kan!!
Det bara måste få vara bra nu!
Kram Isa

Anonym sa...

Ska definitivt hålla alla tummar och tår för eran skull. Massa Kramar Linda

Anna sa...

Förstår din ångest och oro. Håller så klart alla tummar och tår och även lilla Hugos två hopväxta turtår. Du är helt fantastiskt som håller ihop efter sju års sjukdom. För att inte tala om Victoria- hon är verkligen värd positiva besked. Och vad skönt för henne att ta bort porten! Hoppas det blir en bra dag den 24. Kramar.

Anonym sa...

Jag håller mina tummar!

Kram till er!