måndag 21 september 2009

Närmar oss torsdag.....

.......och det känns inte helt okej. Känner att jag har puls hela tiden, kan inte slappna av. Victoria har samma symptom. Hon längtar efter att torsdagen ska vara över. Hon är orolig över om det ska göra ont efter operationen. - Tänk om min sjukdom har kommit tillbaka? sa hon imorse. -Men jag tror inte det, säger hon i nästa sekund för att lugna sig själv och kanske sin mamma. Jag tror att hon känner mig utan och innan, även om jag inte försöker att visa några oros känslor inför henne. Men vi har levt så nära varandra under alla dessa år, så det kan vi inte komma ifrån.

Fick igår ett mail från Victorias förra fröken och jag är så tacksam för att hon har haft hand om Victoria under dessa år som har varit kaos för oss. TACK för allt ditt stöd och dina fantastiska ord i mailet. Jag tror och vet att du och Victoria har påverkat varandra lika mycket.

Vi andas och tar hand om morgondagen, tar ett nytt djupt andetag och överlever onsdagen. Sedan tar vi tjuren vid hornen och stångar oss mot torsdagen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på er.
Kram kram!
Isa

Anonym sa...

Hej! Jag vill lämna en kram till er alla. Jag håller tummarna för och hoppas innerligt att provsvaren ska vara bra efter op på torsdag.

Anonym sa...

Tanken är er nära!!
Håller alla tummar och tår inför torsdagen.

Många stärkande, positiva kramar till er från Åby

Marie sa...

Det finns inget annat än er och torsdagen i fokus här i Sjuntorp heller. Maria - om du INTE hade känt som du gör hade det varit fullständigt onormalt! Det du och familjen tvingas gå igenom nu kan kännas som en repris av en hemsk film men vet du vad? Den här gången kommer det helt säkert att bli ett lyckligt slut!

Vi håller alla tummar och tår för er som ni vet och räknar med att vi ses till helgen i Karlstad! Längtar efter er - MASSOR!

Kram,kram och kram igen!

Maria sa...

Marie jag hoppas verkligen att vi ses till helgen. I mina tankar är jag redan på fredag och jag får träffa er. Benen får inte slås undan ännu en gång, då vet jag inte om de bär mer. Har precis nattat en gråtande 10 åring som är såå orolig. Skulle bara vilja krypa in och gömma mig med henne någonstans, där ingen får tag i oss. Där ingen kan göra henne mer illa.........

Anonym sa...

Även vi i Uppsala tänker på er och håller tummarna.
Kramar från fam Blomberg

LaufeLille sa...

Tänker på er extra mycket idag.

Kram Anna