onsdag 4 november 2009

Nu är tänderna ute....

Jag är så stolt över min lilla skrutta som nu har vågat dra ut båda tänderna. De var båda mjölktänder i överkäken vars tänder bakom växte snett och inte tryckte på så att de blev lösa. Det bästa var att dra ut mjölktänderna för att de nya ska hitta rätt och komma ut på rätt ställe. Hon behöver som sagt mycket peppning och övertalning för att lyckas med sådana här saker.
- Jag har ju varit med om så mycket jobbigt, sa hon när vi var på väg in till tandläkaren. - Jag vill bara få vara ifred!! Lilla vän, vad ska man säga. Jag förstår så väl att du bara vill vara och njuta av livet. Men tyvärr ser det inte så ut alltid. Men nu är tänderna borta och vi får tacka tandsköterskan för allt hennes enorma tålamod och Victoria hyser stora känslor för henne. TACK! Bättre betyg än så kan man inte få, från en 10 åring som har provat på de flesta olika personligheter i vården och hon kan vara svårflörtad.....
Imorgon blir det dagvården och dos 2 för Victoria av svininfluensan. Resten av familjen får dos 1 på fredag.

3 kommentarer:

LaufeLille sa...

Härligt! Vilken tuff tjej som trotsar det ena efter det andra, trots att hon bara vill vara ifred. Förstår den känslan.
Kramar! /Anna

Pillan sa...

Super duktigt hon är!!! Nu har ju Louise inte varit med om så mycket som Victoria men små grejer som inte är något i förhållande till vad hon varit med om är i dag jätte stora grejer. Som nu att gå och få vaccinet.. Vad skulle de vara mot allt? men hon är orolig och vill att jag ska med. Tror att det liksom bli så här för de vill inte vara med om något mer! Att de är trötta på all sjukhus miljö är ju inte konstigt!
Hoppas ni får en trevlig helg kram Pillan

Moa sa...

Hon är jätteduktig! Skönt att det gick bra. Fick dra ut en tand av samma anledning när jag var elva ("vampyrtanden" på ena sidan i överkäken, på andra sidan skulle jag egentligen också dragit ut den men lyckades få ut den själv), lite jobbigt när det blir så och man inte får ut dom själv men skönt när det är gjort iaf. Kram!