måndag 11 maj 2009

Ännu en ängel....


Har sedan en tid följt en blogg om en liten flicka som heter Evelina, 4 år och har leukemi. Ett år äldre än vad Victoria var när hon insjuknade första gången. Hennes leukemi var aggressiv och hon genomförde en benmärgstransplantation den 7 maj 09 och den 9 maj vände hon mot himlen och blev en ängel.Jag blev helt tom när jag öppnade deras blogg och läste vad som hänt. Hur kunde detta ske?? Visst var även vi medvetna om att transplantationen var en stor risk, man slår ju ut hela immunförsvaret och får man då en infektion så är det svårt att häva när inte den egna kroppen kan hjälpa till. Usch jag ryser när jag tänker på hur nära vi har varit det mest fruktansvärda.

Alla mina tankar går idag till Evelinas familj som måste fortsätta att leva utan sitt älskade barn.


1 kommentar:

LaufeLille sa...

Jag har också följt dem ett tag och det är så orättvist och hemskt. Man förstår hur skört allt är.... Den j-la sjukdomen tar alldeles för många.
Ta hand om er. /Anna