söndag 10 maj 2009

Smillas 3 års dag!

Idag fyller vår vovsing 3 år, tänk att hon har varit så länge hos oss. Världens underbaraste hund! Hon är mycket lättlärd och lydig, trivs med det mesta. Igår var jag och Mattias till Lidköping med Lisa och Mikael över dagen. Smilla fick åka med och var så nöjd. Några kissepauser och lite godis så tyckte hon att dagen var ok. Visst det hade väl varit roligare att få springa lös i skogen, men att få vara med då är hon nöjd. Det blev en liten tripp för att kolla Husvagns- Svenssons sortiment, lite smått och gott följde med hem. Sedan var ju gubbarna bara tvungna att få besöka Jula i Skara, en helt fantastisk affär (tycker de)!! Vi har delade meningar om detta kan jag säga.
Barnen har haft det jättebra på sina turer. Marcus har lekt med kusinerna och haft så roligt. Victoria var nöjd med sin övernattning med kören. Vi var till kyrkan i fm för att lyssna på det som de hade lärt sig. De hade verkligen hunnit med mycket. Det var jazz, gospel, dans, skapande m.m. Hon var nöjd men trött!
Idag har barnen städat sina rum och det var verkligen dags. Nu är det dammat, plockat och svabbat. Nyduschade barn som hoppade i renbäddade sängar. Nu måste ju de sova gott inatt! Nu väntar en ny vecka full med intryck. Vi laddar för Victorias kalas som hon ska ha efter skolan på tisdag. Lite att förbereda imorgon efter jobbet alltså.
Alla min tankar går just nu till Tims familj. Tim lämnade sin familj i torsdags efter en lång tids kamp mot denna förskräckliga sjukdom. Jag kan inte i min vildaste fantasi leva mig in hur oerhört tomt det måste bli, hur överlever man att mista sitt barn? All styrka till hela familjen!

1 kommentar:

Sir Edison sa...

Grattis Smilla!
Ni vill inte byta henne mot en Drutt?
Nehej, inte det ...
Kram