fredag 15 maj 2009

Maj är månaden då allt händer...

...kalendern är fullspäckad med noteringar, det är lite jobbigt att inte se något andingshål. Ja, idag är jag ledig och det känns skönt. Men det finns alltid en massa måsten. Det är sjukhusbesök, tandläkarebesök, vaccineringar både på barn och hund, läger, utedagar med skolan (matsäck och fika ska planeras), personalmöten, utvecklingssamtal med min egna barn samt hålla i utvecklingssamtal på jobbet och planera dessa med ett flertal barn. Ja allt går hand i hand, men det är ganska skönt med en vardagslunk, fast en stressig sådan.
Idag efter skolan ska jag och Victoria på utvecklingssamtal med hennes fröken och dirket därefter går Marcus och jag på samtal med hans fröken! Kan tänka mig att det blir ganska skilda samtal!
Ikväll ska Victoria på minihajk med scouterna. De ska sova i militärtält och mysa vid lägerbål. Ska hämta henne imorgon kl 11.00. Lite övning inför den stora hajken som blir efter skolavslutningen med 3 nätter i tält!!
Solen skiner och i helgen kommer jag nog inte ifrån att måla på huset. Mattias smiter ifrån imorgon för att åka på Maskinexpo´09 i Barkaby Stockholm. Verkar ju vara fantastiskt kul att få kolla på lite grävmaskiner och kanske testköra lite. Verkligen min högsta önskan, kan jämföras med 2 dagar på Ullared! Kanske ska föreslå det för tjejerna nästa gång?

1 kommentar:

Marie sa...

Jag ska se vad jag kan göra. Vet att Volvo har en testbana för sina tunga fordon i Eskilstuna så kanske kan jag få in oss där?!

Även om det är stressigt för er så glädjer det mig att höra att allt flyter på! Hoppas Vickan får en härlig lägerkväll med spökhistorier kring lägerelden! Precis som det ska vara.

Vi packar snart in oss i bilen för en helg i husvagnen i Lysekil. Längtar dig så jag tror jag smäller av!

Kramar i massor!