tisdag 6 januari 2009

6 januari - BMT+287

Fy skruttan vad kallt det var igår,vaknade med minus 20 grader. Då är det inte så att man hoppar ur sängen och jublar.Tur att Lisa ringde och bjöd på kaffe så att jag var tvungen att krypa ur täcket och sluta läsa. Smilla blev ju glad när hon skulle få komma ut, ända tills Victoria tog på henne strumpor!!! Hon fick en mkt konstig gång över golvet och hon tittade med stora ögon på oss och undrade nog om vi hade fått totalt hjärnsläpp? Men snälla som vi var så slapp hon dessa, men jag tror att hon saknade dem när hon kom ut i kylan....
Marcus trotsade kylan och åkte skridskor ute på rinken i Väse med en kompis. De höll ut i 1½ timma och han var varm när han kom in. De sitter ju inte stilla precis....
Vickan hade en liten halvfartig dag i går, ont i huvudet och trött. Hon hade kompis som sov över natten innan och hon lekte med henne i 2 dagar och det sätter sina spår. Där märker vi av att hon inte orkar. Vanlgitvis är hon i skolan och väljer att gå hem själv efter för hon orkar inte leka. Tror att hon behöver den återhämtningen, det kommer efter annars med trötthet osv. Igår kväll kunde hon dock inte somna, när jag la mig 23.15 log hon fortfarande och kvittra i sitt rum och var inte trött, ändå la hon sig 21.30. Så nu har jag varit en taskig mamma och väckt henne, kl 8.40. Nu är det ju snart skoldags och det kommer att bli såååå jobbigt att gå upp 07.00.
Marcus och hockeyträning i em och på kvällen kör vi barnen till farmor och farfar. Jag har planering på jobbet imorgon och Mattias börja jobba. Skolan börjar ju inte förrän på torsdag så de får en dag hos farmor och farfar, det blir mysigt och Smilla får också följa med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kräver sin dam att fnittra med kompisar hela nätterna!!! Det märks även på damen här hemma när hon inte sovit tillräckligt....


Kram Helena