torsdag 8 januari 2009

Hockey, hockey, hockey...

Marcus hockeybild som han så gärna velat visa er länge, nu har äntligen scannat in den.


...just nu är det bara hockey för hela slanten. Marcus tycker att det är så roligt att åka skridskor och han kan nog stå på skillorna i flera timmar utan att pausa. jag skulle haft kramp efter en kvart. De har nu kommit hem efter 2 timmars åkning på rinken här i Väse. Roligt att den är spolad och många barn var där och åkte. Imorgon ska Marcus klass åka på gympan och efter skolan blir det hockeyträning, men jag tror inte att Marcus misstycker att få åka 2 ggr på en dag.

Vickan var också med och åkte idag och tycker med att det är roligt. Hoppas att kylan håller i sig så att isen blir kvar ett tag till. Förstår i och för sig inte att jag precis skrev det, för jag och kylan är inte vänner. Mina händer fötter blir snabbt iskalla och sedan domnar de bort. När jag kom hem från rinken var mina tår hela kritvita, jag skojar inte. Det fanns ingen cirkulation alls, det är jätte otrevligt. Känseln är helt borta och jag kan knappt gå på dem. Fick ställa mig i duschen och sedan massera och massera för att få igång någon cirkulation. Jag kan inte utsätta mig för en tur till Nordpolen i allafall...



2 kommentarer:

Anonym sa...

Som om du skulle göra den strapatsen även om du var lika varmblodig som Mattias. Tror inte det... Kul med rinken i.a.f. Igår när jag gick förbi där på väg hem från skolan var det pintjockt med folk där. Den är verkligen välutnyttjad.

Anonym sa...

Markus din lilla pudding!
Tjejerna kommer att äta upp dig i skolan när de sett denna bilden!!
Nya landslags stjärnan måntro!!!

Kram Helena