fredag 16 januari 2009

INGA CELLER!!!!!

Lyckan är total vi kan andas ett tag till. Lumbal punktionen idag visade inga elaka celler, inga celler överhuvudtaget. Allt flöt på mycket bra idag. Hon sövdes vid 9.20 och 10.05 kunde vi gå in till uppvaket. Hon låg då tippad som hon ska göra 30 minuter efter att de har gett cellgiften i ryggmärgsvätskan. När hon vaknade var hon ganska ok med en gång, inga raserier som ibland kan ske. Farmor var med idag så jag hade sällskap under väntetiden, alltid trevligt!
Vi kom upp till dagvården ganska omgående och vickan var huuungrig. Så det blev det vanliga bröd, kaviar och ost. Det är liksom hennes rutin och varför sluta med ett vinnande koncept?
Victoria hann precis äta sin macka när sköterskan kom in med provsvaren, det gick undan idag och jag hann aldrig bli orolig eller fundera över allt. Svaren var också helt underbara, allt ser så bra ut som det bara kan. Inga celler alls.......en sten föll från hjärtat. Luften kändes genast lättare att andas och livet blev ljusare.
Övriga prover visade hb 125, lpk 5.2 och neutrofila 2.5, trombocyter 197. Perfekt!!
Nu sitter Vickan och syr täcke till dockorna och jag bloggar. Grabbarna är på hockey!!
TACK för alla era kommentarer det värmer så gott.

10 kommentarer:

Anonym sa...

HÄÄÄÄRLIGT!!!!

Anonym sa...

Tänk vilka bra tummar vi har, eller!!!!!

Fantastiskt härliga besked! Vi fortsätter hålla tummarna så att det är så här bra hela tiden!!

Kram Helena

Anonym sa...

Hej på er!
Så otroligt skönt att höra!!!! Blir så glad för er skull!!!
KRam Pillan

Anonym sa...

Jag ryyyyyser. Så glad blir jag. Och jag beställde ett armband från Bracy direkt.... Det var ju så snyggt.

Ha nu ett jättegött 2009.

Eva M

Anonym sa...

Hej igen!!!
Blir tårögd av GLÄDJE !!!! Vad skönt att allt var bra. Krama Vickan från oss och en extra fran Moa.
Kram Helena C

mammanonna sa...

Grattis! Hurra! Yippee! Även om det inte är mitt barn så kan jag känna hur lättnaden sprider sig i hela kroppen som ett stort lyckorus!
Ett tips: Lojsan gör sina LPar (och får Mx i ryggen) utan sövning och med lustgas istället. Det funkar väldigt bra och hon kvicknar till förvånansvärt fort. Rekomenderas å det varmaste! Lojsan sitter bredvid och hälsar att det är väldigt praktiskt med lustgas. Ha en skön helg!

Anonym sa...

Åh vad roligt med ett besked som detta!!
Många Kramar
Mia Alm

Maria sa...

Hej Mammanonna, Vickan gjorde alla sina Lp under sitt första återfall utan sövning, det gick jättebra. Läkarna i Gbg tyckte inte om det de ville ha sovande barn, men Vickan vägrade att sövas då och det funkade bra. Men under andra återfallet provade vi utan sövning igen, hon fick stesolid och var lugn och låg stilla, men hon kunde samtidigt gråta och vara ångestfylld. Läkaren i Karlstad tyckte att det kändes som ett övergrepp och man vet aldrig hur hon hanterar dessa känslorna senare i livet. Så det blev sövning och det har fungerat bra. Hälsa Lojsan! Kram Maria

Anonym sa...

Så härligt!!!

Anonym sa...

Efter en vecka på Kanarieöarna var jag ju bara tvungen att kasta mig på datorn och få veta det senaste om Vickan. Jösses vad skönt att läsa! Blir glad ända i från tårna!

Bamsekramar till er alla!