tisdag 3 februari 2009

3 februari - BMT+315

Gårdagen var kämpig för Victoria. Gick och la sig dirket när vi kom hem från sjukhuset och somnade bums igen. Hon hade ju redan sovit 2 timmar på förmiddagen. Men var helt slut efter sjukhusbesöket. Vid 17 tog jag tempen på henne 39.7, så det blev 2 panodil och hon somnade om. Klockan 19 väckte jag henne och tempade igen då hon var som en kamin, 40.2 med panodil i kroppen??? Fick vädra henne en stund, ta av alla kläder, täcke m,m. Hon frös och jag kände mig som hemska mamman. Men några feberkramper vill vi inte veta av. Gav henne en Ipren det brukar hjälpa när hon har så hög feber. Efter en ½ timma kom hon upp och satt med oss i soffan, sedan vände det och hon var piggelin hela kvällen. Hon åt pressad potatis, en glass, pepparkakor och drack cola. Hon som inte fått i sig något på hela dagen förutom vatten. Så när jag la mig så hade jag en pigg tjej bredvid mig i sängen. Jag släckte lampan och somnade 22.30 och då spelade hon DS bredvid mig!! Men sedan sov hon gott hela natten och vaknade med 36.5 i temp. Men vi ropar inte hej än, igår kom febern på eftermiddagen, men vi hoppas att fallet inte blir så. Hon hackar lite och snorar men annars ok för tillfället.
Jag känner mig lite rastlös när man är hemma. Får kanske göra något vettigt som att städa, men hur kul är det?? Internet har ju så mycket mer att erbjuda som är roligare.
Vi tänker nu på farmor som ligger på sjukhsuet och har nu fått en ny knäled. Hon skulle väckas 06.00 imorse för att förberedas. Så troligen är hon nu på uppvaket. Vi håller tummarna för att allt har gått bra och att vi kan hälsa på henne snart (men vi kommer utan baciller, tror att det uppskattas).

2 kommentarer:

mammanonna sa...

Oj här märker jag att jag inte varit ute på internet på ett par dagar! Skönt i varje fall att läsa att febern verkar ha givit med sig. Håller helhjärtat med dig i ett tidigare inlägg - tänk va skönt det vore att få vara en vanlig familj, där feber bara är feber. Att inte hela tiden tänka på smitta och känna oron för att varje liten grej som händer kan bli något stort och farligt. Idag är det onsdag, håller alla tummar för att Vickan kommer iväg på uppsjungningen och att det går bra!

mammanonna sa...

nämen, det är ju bara tisdag! Då har hon ju en dag till på sig att bli piggare. Tänker hålla tummarna i morron också!