fredag 27 februari 2009

Sportlov - fredag BMT+339

Detta lovet har verkligen varit SPORTlovet.Barnen har hållt igång med något varje dag och detta tack vare att Mattias varit ledig hela veckan med barnen. I måndags och tisdags var det skridskor och hockey för hela slant. Allmänhetens åkning i Kobbs besöktes och de var så nöjda alla 3 efter detta. Jag jobbade i måndags och tisdags, så då fick de rå om sig själva. I tisdags kväll hälsa vi på farmor och farfar och bjöd dem på semlor, då det var fettisdagen och Mattias och Marcus hade namnsdag, allt på en gång!
I onsdags bowlade vi 1 timma på Nöjesfabriken och åt därefter deras lunchbuffé. Träffade familjen Kjellberg där som skulle bowla efter oss, så barnen hann leka och prata en stund medans vi tog en kopp. Vem som vann och förlora i bowlingen kanske vi inte behöver diskutera, säger inget mer än att nästan gång ska jag anmäla mig som ett barn så att sargerna åker upp även för mig:).

På kvällen var jag till Lisa och träffade även Ulla där, vi fixade en grekiska sallad och satt och pratade i flera timmar. Så mysigt och trevligt, det var ett tag sedan sist.

Igår torsdag släppte jag och Vickan av Mattias och Marcus vid Kobbs för att de skulle åka skridskor!!! vilken happening?? Det var allmänhetensåkning men jag och Victoria prioriterade IKEA. Så mellan 13-15 åkte de skridskor och vi shoppade och fikade, ungefär likvärdig träning tycker vi. Mattias ringde och sa att Marcus skulle få träna med killar födda -00, kl 15 så han körde ett pass till, så 16.00 klev han av isen efter ett 3 timmars pass. Han var lite sliten då och pappa med för han fick ju också delta. Då fick ju vi tjejer shoppa 1 timma till och det tyckte vi var jobbigt för fötterna!

På kvällen begav vi oss till ishallen igen för att se Färjestad slå HV71...bra match och tur att de har så bra målvakt. Vi stannade kvar en stund efter för att slippa alla bilköer och då fick barnen autografer av målvakten Jonas Gustafsson och målvaktscoachen Erik, barnen var mycket nöjda och somnade gott när vi kom hem.

Idag väntar hockeyträning i LLA, samma gäller imorgon och på söndag spelar Marcus cup i Forshaga där de ska möta 3 andra lag, spännande!

Vi laddar upp för nästa vecka då vi har återbesök i Göteborg den 4:e, blodprover, samtal med läkaren och 2 lungfunktionstester står på schemat........

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hockey,hockey och lite IKEA! Låter som om alla fått sitt. Idag har jag varit till Skatteverket och bestämt mig för att starta bolag. Snart sänder jag dig länken till min klara hemsida!

Kramis

Anonym sa...

Är det inte bättre ni hyr en loge på LLA, eller ställer upp husvagnen. Tur att ni alla har samma intresse, tänk på mig som nyss kommit från stallet:(

Ha en trevlig helg
Kram Susanne

p.s hälsa och gratta Mattias på namnsdagarna. Vi är lika duktiga jag och han på att komma ihåg dessa dagar.

Maria sa...

Vi funderade skarpt på att natta över i LLA igår efter Färjestad matchen, vi lämnade arenan 22.00, vi kunde ju tagit med kudden och allt hade varit klart till träningen idag. Men husvagnstipset var inte så dumt...förstår att du hade en underbar dag i stallet, vi är så avundsjuka (NOT!). Bravo Marie, ett underbart steg framåt, jag blir första kunden....kram till er båda.