måndag 2 februari 2009

Feber och sjukhus nästa

Ja, vi kom inte ifrån detta denna gången heller. Victoria vaknade med 37.5 imorse och jag hoppades nästan att det bara var något tillfälligt. Hon var trött och hängig under förmiddagen men ganska ok. Jag till och med funderade över om jag skulle arbeta eftermiddagen och hon kunde vara själv en stund. Som tur var bestämde jag mig för att vara hemma, hon sov middag och vaknade 13.00 med 39.7 i feber!!! Så det vara bara att åka till dagvården och ta prover. CRP visade 41 hb 124, lpk 4.6, neutrofila 3.3 och trombocyter 164. Vi fick åka hem med Bactrim i förebyggande, för att slippa från ev lunginflammation. Vi ska kolla av läget imorgon, mår hon samma kan vi vara hemma. Men blir hon sämre och med mer hosta är det bara att åka in och få intravenöst. Är så trött på denna åkning till sjukhus så fort det blir feber. Tänk om man bara kunde få vara hemma med sitt barn och bara kurera sig och vänta ut den vanliga febern, kommer det någonsin att hända. Det är jättebra att hon kollas så noga och det behövs med hennes bakgrund, men jag vill ha ett vanligt liv........Men jag ska inte gnälla mer det finns flera familjer ute i bloggvärlden som skulle ge allt för att åka in till sjukan för feber, jag vet!
Nu hoppas vi att hon piggnar på sig till onsdag då hennes audition är. Skulle ju vara typiskt om hon missar detta, så som hon sett fram emot det.

4 kommentarer:

Ännelaij sa...

Det är en påfrestning att ha någon med cancer i sin närhet.
Livets elände kanaldrig jämföras.
Kommer alltid finnas de som har det värre.
NI har rätt till ER sorg oavsett hur svårt andra familjer har det.

Sorg och lidande blir aldrig rättvist.

Hoppas det reder ut sig med Victorias eventuella infektion och annat.

Take care
/Annelie

Anonym sa...

Hoppas Victoria kryar på sig snart! Spännande med musikklass-audition!! Vad månne bliva av denna tjej?!

Stor kram till er alla!
Hälsar fam Johansson som nu är friska efter en seg influensa.!

Anonym sa...

Säger som ovanstående: Det finns alltid de som har det värre och ni har all rätt att "klaga" över att åka in till sjukan för att vickan har feber och vara oroliga för provsvar och gud vet allt.

Annars skulle ju familjer med friska barn aldrig kunna klaga över vinterkräksjukor och öroninflammationer!

Hoppas vickan kryar på sig nu. Kram!

Anonym sa...

Ja, jag hör väl till dem "i bloggvärlden som gärna skulle ha ett barn att åka till sjukhuset med". Men så får ni inte tänka. Er situation och den press ni befunnit er i under lång tid är omänsklig. Ni behöver aldrig be om ursäkt för att ni tycker att det är jobbigt. Och bloggen är väl till för att berätta och lätta på trycket. Jag tycker att ni är fantastiska som har skapat en sådan fin vardag för familjen och när jag läser om Victorias ambitioner blir jag rörd.

Jag frågar mig själv varför jag söker mig till bloggar om barn som kämpar mot cancer. Jag tror att svaret är att jag försöker förstå vad jag varit med om. Det är ju inte bara Davids död som är fruktansvärd utan hela kampen är ett stort trauma. Genom bloggen om Victoria hjälper ni mig att förstå.

Och sedan vet jag ju så väl vad ni och andra barn och familjer går igenom och får därför så mycket känslor för er.

Jag hoppas att Victorias blir snabbt frisk från infektionen nu.

Många kramar
Lotta