söndag 16 november 2008

16 nov - BMT+236

Söndag idag och ny vecka väntar framför oss. Känner att tisdagen gärna får vara över, det är en otrolig spänning som lyder över denna dag. Tankarna mal hela tiden fast man försöker att leva det vanliga livet bredvid. Victoria är bättre från förkylningen och hostar mindre. Hon fick börja med Bactrim i fredags och vi hoppas att det har gjort verkan. Hon är pigg och glad och julpysslar för fullt. Det är så härligt att se hennes livsglädje och energi, det gör att man slappnar av något. Men det tar inte bort tankarna från att det kan visa sig elaka celler på det lömska provet på tisdag. Vi vet så väl hu rdet kändes i december i fjol när hon var lika och pigg och glad som nu och det visade sig att det var återfall. Chocken var enorm.....den känslan vill jag inte uppleva igen.
Det som gör mig mest frusterad är att inte kunna planera livet. Tänk om man kunde boka en resa om så bara en hotellnatt, en kryssningstur till Finland, en vecka i Sälen eller en utlandssemester. Jag är så avundsjuk på alla som kan boka in något och få se fram emot detta och få längta. Jag skulle aldrig våga detta. Inte efter vår planering förra hösten och vi blev snuvade på målsnöret. Kan inte göra barnen besvikna ännu en gång. Bokar man något så går det troll i det hela. Vågar inte utmana ödet, aldrig!!!
Marcus och Mattias är på hockey och jag och Vickan har precis ätit frukost med tända ljus och mys. Vi ska kolla när Vickans kompisar spelar innebandy match om en stund, det ser hon fram emot. Marcus skulle fotograferas för lagfoto idag, så han var lite spänd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag förstår din oro även om jag inte alls kan sätta mig in i känslan. Det där med att planera framåt är ju ett problem för mig för tillfället också så den delen är jag helt införstådd med. Vi får alla försöka att tänka bara positiva tankar kring provet på tisdag. Jag intalar mig att transplantationen är något helt annat än det hon genomgått tidgare och därmed något mycket bättre. Att Marcus märg återfinns till 100% i Vickan känns tryggt på något vis.

Vi håller alla tummar vi kan och tänker på er alldeles extra på tisdag!

Bamsekram

Anonym sa...

Många extra tankar till er alla på tisdag.
Jag blev alldeles tagen av vad du skrev om att planera framåt. Det är ju något man tar för givet att man kan göra.....
Hoppas av hela mitt hjärta att ni kan planera in något, om så "bara" en hotellnatt.
Sköt om er och en massa kramar