fredag 7 november 2008

7 nov - BMT+227

Fredag igen och tjoff så var den veckan borta också. Fattar verkligen inte detta....det måste vara någon som fejkar med klockan. Jag har min lediga dag och barnen är i skolan, har precis dammsugit hela huset och var tvungen att få en kopp kaffe och kolla datan en stund. Bredvid mig sitter hunden och piper mest hela tiden. Hon löper och livet är inte på topp kan jag säga. Huvudet hänger och hon går och vaggar fram och tillbaka och glor på mig med världens mest sorgsna ögon. Tänk om man kunde läsa hennes tankar!
Eftermiddagen kommer att var fullspäckad här idag, barnen ska åka allmänhetens åkning på Kobbs Arena innan Marcus börjar sin träning där 14.45. Han slutar vid fyra och sedan hem för att packa inför Victorias hajk som är ikväll till imorgon. De ska sova i en bygdegård och ha diverse scoutövningar för sig, gissa om hon längtar?? Det blir sovsäck och liggunderlag, är inte direkt avundsjuk på henne:)
Ska även hinna med att lämna in några kassar till prylbytardagen som är imorgon, så skönt att bli av med skridskor, hjälmar, cyklar och div kläder som är urvuxet, kan någon annan få glädje av detta för en billig peng så är det ju toppen.
Helgen fortsätter med hockey lördag och söndag, på söndag har Marcus sin första cup och det ser han fram emot. -Tänk vilken bra fars dag present, sa han till pappa. - Du får se mig spela cup, bästa presenten. Ja, vi har nog olika uppfattning om livet ibland, men är han lycklig så är vi. Jag missar ju hans cup, då jag har nöjet att åka till Ullared med 2 vänner (och det är inte Lisa, notera detta). Vi har bokat stuga och ska shoppa loss, helt underbart. Kan vara skönt att vara borta två dagar innan sjukhusbesök på tisdag, vill helst inte tänka på detta.
Så läget är under kontroll här och vi hoppas på en bra helg. Trevlig helg till er alla också!

5 kommentarer:

Anonym sa...

En chock fick jag när jag in på bloggen och den var svart!!!!
Men man vaknar ju!!!

kram Helena

Anonym sa...

Fullspäckat schema... Vilka var det Marcus skulle spela cup mot nu igen ;)

"Ja vad är väl två dagar på GEKÅS...Suck" Tänk den som ändå hade pengar och kunde följa med, men det får bli nästa gång. Vi var ju faktiskt där i somras så det är inte så synd om mig... Hoppas att ni får det bra trots att inte jag är med (fast det tvivlar jag på ;))

KRAM Lisa

Anonym sa...

Maria!
Nog förstår Du väl en löpande hunds sorgsna ögon!! Jag tror bara att Du inte vill göra något åt det.


KRAM! Agneta

Anonym sa...

Det fattar du väl vad som rör sig i huvudet på den hunden! Okej att det var ett tag sedan vi slog runt på Minerva här hemma men jag tror att vi runt 01.30 betedde oss som lilla voffsingen gör nu! Gapflabb!! Nej då, så illa var vi aldrig men det är väl klart att hon måste få gnälla av sig lite. Antar att det inte är aktuellt med några valpar i Väse alltså.

Härligt att Vickan kan och får åka med på en sådan helg! Tänk vilka framsteg sen bara några månader tillbaks. Det är ju underbart! Hoppas hon får sådär kul som ungar ska ha på läger.

Ullared! Suck. Claes och jag ska åka dit snart med och jag längtar fast jag "inte ska ha nåt" speciellt. Tjenare, och så försvann 4-5000 kr igen..... Hoppas ni tokfyndar som vanligt. Hur det nu ska gå utan Lisa det förstår jag inte! Vi får ringa ner Lisa och kolla läget. Ringer du varje hel timme så tar jag varje halv timma??

Ta hand om er i hockeyarenan!

Kramar i massor!

Anonym sa...

Här sitter jag ensam mär du är på väg till Ullared. Ja jag vet att jag hade chansen att åka med, men ibland vill inte ekonomin och jag samma sak. Det händer rätt ofta att vi inte är överens faktiskt... Inte har varken du eller "Hedvig" ringt än heller... :( Det är sååå synd om mig. Jag får gå och ta mig en kopp kaffe och trösta mig med.

Hoppas att du hittar det du ska ha!
KRAM